თინა დოლიძე - საბჭოს წევრი

სამეცნიერო ხარისხი, აკადემიური წოდება

1985 -  ფილოლოგიის მეცნიერებათა დოქტორი

სამსახურებრივი გამოცდილება, პროფესიული საქმიანობა:

2017.7.12 - 2021 - თსუ კლასიკური ფილოლოგიის, ბიზანტინისტიკისა და  ნეოგრეცისტიკის ინსტიტუტის ხელმძღვანელი;

2013.25.02 - დღემდე - ივ. ჯავახიშვილის სახ. თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის პროფესორი;

2006.01.09 - 2012. 24. 02 - ასოცირებული პროფესორი და ბიზანტიური ფილოლოგიის კათედრის ხელმძღვანელი, თსუ კლასიკური ფილოლოგიის, ბიზანტინისტიკისა და ნეოგრეცისტიკის ინსტიტუტი; თსუ ჰუმანიტარული ფაკულტეტის საბჭოს წევრი და თსუ ჰუმანიტარულ მეცნ. ფაკულტეტის სადისერტაციო საბჭოს წევრი;

1990.03.07 - 2006. 03. 08 -  თსუ კლასიკური ფილოლოგიის კათედრის დოცენტი;

1986.19.05 - 1990. 02. 07 -  თსუ კლასიკური ფილოლოგიის კათედრის უფროსი მასწავლებელი;                       

1980.10.01-1986.18.05 -  კლასიკური ფილოლოგიის კათედრის მასწავლებელი.


ინდივიდუალური  საერთაშორისო  გრანტები;  სტაჟირება საზღვარგარეთის უნივერსიტეტებში:

2017.17.06-08 - ბონის უნივერსიტეტი, ფილოსოფიის ინსიტუტი, სამეცნიერო გრანტი, დამფინანსებელი ორგანიზაცია KAAD, მასპინძელი პროფესორი თეო კობუში;

2017.X - ბრემენის უნივერსიტეტი, სამეცნიერო გრანტი, დამფინანსებელი DAAD, მასპინძელი პროფესორი ტასილო შმიტი;

2017.XI-XII - ბონის უნივერსიტეტი, ფილოსოფიის ინსიტუტი, სამეცნიერო გრანტი, დამფინანსებელი KAAD, მასპინძელი პროფესორი თეო კობუში;

2014.1-30.12 - იენის ფრიდრიხ შილერის უნივერსიტეტი, სიძველეთმცოდნეობის ინსტიტუტი, Erasmus Mundus (Ianus)- ის პროგრამით ერთთვიანი სამეცნიერო მივლინება. საჯარო ლექცია (18.12.14), წაკითხული იენის ფრიდრიხ შილერის უნივერსიტეტის ფილოსოფიის ფაკულტეტზე: Der Mensch als Kosmos der Bewegung bei Gregor von Nyssa;

2011-14 - წლებში მონაწილეობა სამუშაო ვოკრშოპებში (ბუდაპეშტი, ერევანი, სტამბოლი, ბუდაპეშტი) საერთაშორისო პროექტის კავკასია და მისი მეზობლები 300-1600 წწ. ფარგლებში;

2013.IV-V - ბუდაპეშტის ცენტრალური ევროპის უნივერსიტეტი, მედიევისტიკის დეპარტამენტი. საჯარო ლექცია: An  Outline of  Old  Georgian Ecclesiastical Literature as Reflection of Byzantine Spirituality;    

2012.XII - იენის ფრიდრიხ შილერის უნივერსიტეტი, სიძველეთმცოდნეობის ინსტიტუტი, ერთობლივი სამეცნიერო მუშაობა პროფ. დოქ. ანეგრეტ ლიუნინგთან საენციკლოპედიო სტატიაზე “ანდრია მოციქული” ენციკლოპედიისთვის Caucasus Antiquus II,1 (გამოქვეყნდა 2014 წელს);

2009.VI-VII - ბოლონიის უნივერსიტეტი - Alma Mater Studiorum, Institute of  Advanced Studies; 

საჯარო ლექციები: I. The Theory of Language in St. Gregory of Nyssa (Alma Mater Studiorum, Institute of Advanced Studies); II. Theological Thinking and Articulation in St.Gregory of Nyssa (ბოლონიის უნივერსიტეტი - Alma Mater Studiorum);

2005.XI-XII - მიუნხენის უნივერსიტეტი, მართლმადიდებლობის ინსტიტუტი. საჯარო ლექცია: Die Konzeption und Methode des Origenes und Gregors von Nyssa  in den Auslegungen zum „Hohenlied“;

2005.IV-VI - ბონის უნივერსიტეტი, ფილოსოფიის ინსტიტუტი. თანამშრომლობა პროფ. თეო კობუშთან. მომზადება პუბლიკაციებისა: გრიგოლ ნოსელის In Inscriptiones Psalmorum და De Deitate Filii et Spiritus Sancti: Diccionario de San Gregorio de Nisa, ed. L.F. Mateo-Seco, G. Maspero, Monte Carmelo/Burgos 2006;

2004.XI-XII - კემბრიჯის უნივერსიტეტი, ღვთაების ფაკულტეტი. მომზადება პუბლიკაციისა: T. Dolidze, The Cognitive Function of Epinoia in “Contra Eunomium II” and its Meaning for St. Gregory of Nyssa's Theory of Theological Language: Gregory of Nyssa. Contra Eunomium II. An English Version with Supporting Studies. Proceedings of the 10th International Colloquium on Gregory of Nyssa  (Olomouc,  September 15 –18, 2004), ed. by L. Karfíková, S. Douglass and J. Zachhuber, Brill: Leiden/Boston  2007, 445-459;

2002.XI-XII - ბოხუმის უნივერსიტეტი, ღვთისმეტყველებისა და ფილოსოფიის სასაზღვრო საკითხების კათედრა. თანამშრომლობა  პროფ. თეო კობუშთან. მომზადება პუბლიკაციისა: T. Dolidze, Der Glaube als Erkenntnis bei Origenes in: Der Kommentar in Antike und Mittelalter. Bd.2.  Neue Beiträge zu seiner Erforschung, hrsg. von W. Geerlings und C. Schulze. Clavis commentariorum antiquitatis et medii aevi 3], E.J. Brill/ Leiden,  Boston  2004, 185-211;

1996.X-1997.III - მაინცის ფრ. გუტენბერგის სახ. უნივერსიტეტი, კლასიკური ფილოლოგიის სემინარი. თანამშრომლობა პროფ. ანტრეას სპირასთან (ბერძნული პატრისტიკა) და პროფ. ანტონი ვლოსოკთან (ლათინური პატრისტიკა). 1997. 9. I. – საჯარო ლექცია Die Georgische Orthodoxe Kirche. Ihre Vergangenheit und Gegenwart;

მომზადება პუბლიკაციისა: T.Dolidze,  Der Begriff der Bewegung in der Gotteslehre Plotins und Gregors von Nyssa, in: Selbst – Singularität – Subjektivität. Vom Neuplatonismus zum Deutschen Idealismus, hrsg.. Th.Kobusch, B.Mojsisch, O. F. Summerell, B. R. Grüner/ Amsterdam, Philadelphia 2003, 41- 75;

1996.VII-IX - საარბრიუკენის უნივერსიტეტის კლასიკური ფილოლოგიის სემინარი.მომზადება პუბლიკაციისა: T. Dolidze, kinesis -Begriff der griechischen Philosophie bei Gregor von Nyssa, in: Gregory of Nyssa. Homilies on the Beatitudes. Proceedings of the Eighth International Colloquium on Gregory of Nyssa, (Paderborn, 14-18 September 1998), ed. R.Drobner, A.Viciano, Brill/Leiden, Boston, Köln 2000,  221-245;

1992.XI-XII - კიოლნის უნივერსიტეტის სიძველეთმცოდნეობის ინსტიტუტი და ბონის უნივერსიტეტის ფრ. დიოლგერის სახ. ინსტიტუტი. თანამშრომლობა პროფ. ალბრეხტ დილესთან. მომზადება პუბლიკაციისა:  T.Dolidze,  Christos-Logos-Lehre in der großkirchlichen Theologie des 2. Jahrhunderts, in: Prinzipat und Kultur im 1. und 2. Jahrhundert, hrsg. von B.Kühnert, V. Riedel, R.Gordesiani, Bonn  1995, 118-130;

ლექციები საზღვარგარეთ:

2017.14.12 - ფილოსოფიის ინსტიტუტი, შუა საუკუნეების კათედრა, ბონის რაინის ფრიდრიხ ვილჰელმის უნივერსიტეტი. ლექცია შუა საუკუნეების ფილოსოფიის პროგრამის დოქტორანტებისთვის: Die Verhüllheit des Einen und das Dynamische in der Hypostasenlehre Plotins ;

2017.12 - საჯარო ლექცია, ბონის ბერძნული მართმადიდებელი ეკლესიის სამიტროპოლიტო ეკლესიისა და ცენტრალური ევროპის სამეცნიერო ღონისძიებათა ცენტრი: Der Hl. Gregorios von Nyssa über Dimensionen der menschlichen Existenz im Denken eines großen Theologen;

2015.12.08 - ოქსფორდის უნივერსიტეტი, პლენარული ლექცია, წაკითხული პატრისტიკის XVII საერთაშორისო კონფერენციაზე (ოქსფორდი, აგვისტო 10-14, 2015): From Origen’s Hermeneutics to Gregory of Nyssa’s Theory of Language;

2014.XII - საჯარო ლექცია, იენის უნივერსიტეტი, ფილოსოფიის ფაკულტეტი Der Mensch als Kosmos der Bewegung bei Gregor von Nyssa;

2013.IV-V - საჯარო ლექცია. ცენტრალური ევროპის უნივერსიტეტი An Outline of Old Georgian Ecclesiastical Literature as Reflection of Byzantine Spirituality;

2009.VI-VII - საჯარო ლექციები, წაკითხული ბოლონიის უნივერსიტეტში Alma Mater Studiorum – University: 1. The Theory of Language in St. Gregory of Nyssa;  2. Theological Thinking and Articulation in St.Gregory of Nyssa;

2005.XI-XII - საჯარო ლექცია. მიუნხენის უნივერსიტეტი Konzeption und Methode in den Kommentaren des Origenes und Gregors von Nyssa zum “Hohenlied”;

1997.III - საჯარო ლექცია, წაკითხული მაინცის ლუთერანულ ეკლესიაში Die Georgische Orthodoxe Kirche. Ihre Vergangenheit und Gegenwart;

ადგილობრივი და საერთაშორისო თანამშრომლობა, ერთობლივი პროექტები და გრანტები:

2017 - ინიციატორი და კოორდინატორი გაცვლითი პროგრამისა Erasmus Plus  კლასიკური ფილოლოგიის, ბიზანტინისტიკისა და ნეოგრეცისტიკის ინსტიტუტსა და ლისაბონის უნივერსიტეტის ლიტერატურის ფაკულტეტის ჰუმანიტარულ მცნიერებათა და ხელოვნების სკოლას შორის;

2011-2014 - HESP პროექტი The Southern Caucasus and its Neighbours, c. 300-c.1600. ინიციატორი Center for Eastern Mediterranean Studies, Central European University, Budapest. კოორდინატორი III სექციისა Byzantine Theology and Spirituality in Medieval Georgian Translation;

2008 - ინიციატორი და კოორდინატორი საუნივერსიტეტო კავშირისა  ბოლონიის Alma Mater Studiorum უნივერსიტეტსა და ივ. ჯავახიშვილის თსუ უნივერსიტეტს შორის. პროექტის კოორდინატორი პიზის უნივერსიტეტის მხრიდან Pპროფ. ლორენცო პერონე. პროფესორ-მასწავლებელთა გაცვლის პროგრამა;

2008 - საერთაშორისო პატრისტიკული ასოციაციის (International Association of Patristic Studies _ IAPS) ნაციონალური კორესპონდენტი და ამავე წელს დაარსებული საერთაშორისო პატრისტიკული ასოციაციის ქართული სექციის ხელმძღვანელი;

2006 - წლიდან ხელმძღვანელი სასწავლო და სამეცნიერო პროექტისა “დიონისიოს ვარელასი ბიზანტინისტიკის განვითარებისათვის" (ფინანსდება საბერძნეთის მხრიდან);

2005.VI  –  უცხოელი ექსპერტი კოლორადოს უნივერსიტეტის ასისტ. პროფესორის, სკოტ დაგლასის ექვსწლიანი აკადემიური მოღვაწეობისა (2005. 09-2006. 04) შედარებითი ლიტერატურისა და ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა დეპარტამენტში. კონკურსი ასოცირებული პროფესორის თანამდებობის მოსაპოვებლად;

2004 - ბიზანტინოლოგთა საერთაშორისო ასოციაციის ქართული სექციის გამგეობის წევრი;

2001 - ინიციატორი და კოორდინატორი საუნივერსიტეტო კავშირისა თსუ-სა და პიზის უნივერსიტეტს შორის. პროფესორ-მასწავლებელთა გაცვლის პროგრამა;

1999-2001 - ბილატერალური საგამომცემლო პროექტი ლუვენის უნივერსიტეტსა და კ. კეკელიძის ხელნაწერთა ინსტიტუტს შორის სერიისათვის Corpus Christianorum. Series Graeca. Sancti Gregorii Nazianzeni Opera, Versio Iberica;

სარედაქციო სამუშაო:

2021 - რედაქტორი წიგნისა: თამარ აფციაური, წმინდა გრიგოლ ნოსელის „მოსეს ცხოვრება“ და მისი ძველი ქართული თარგმანი, სერია: პატრისტიკული კვლევა საქართველოში, პატრისტიკული კვლევის საერთაშორისო ასოციაციის ქართული სექცია, ტ. V, ივანე კავახიშვილის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, კლასიკური ფილოლოგიის, ბიზანტინისტიკისა და ნეოგრეცისტიკის ინსტიტუტი, საგამცემლო პროგრამა ლოგოსი;

2020 - რედაქტორი (თანარედაქტორი ნ. მახარაძე) კრებულისა: „ბიზანტინოლოგია საქართველოში - 4,  ლოგოსი/ თბილისი;

2019 - რედაქტორი წიგნისა: ევაგრე პონტოელის Antirrhetikos-ის ძველი ქსრთული თარგმანი, სერია: პატრისტიკული კვლევა  საქართველოში, პატრისტიკული კვლევის საერთაშორისო ასოციაციის ქართული სექცია,  ტ. IV, ივ. ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, კლასიკური ფილოლოგიის, ბიზანტინისტიკისა და ნეოგრეცისტიკის ინსტიტუტი,  საგამცემლო პროგრამა ლოგოსი;

2015 - რედაქტორი (თანარედაქტორი თ. მესხი) წიგნისა:  წმინდა ეფრემ ასური. სწავლანი. ქართული ვერსია, ტ. 1 (სწავლანი ღირსისა მამისა ჩუენისა ეფრემისნი (ნაკვეთი პირველი), თარგმნილი ეფრემ მცირის (კარიჭის ძის) მიერ, ტექსტი გამოსაცემად მოამზადა ექ. კოჭლამაზაშვილმა, გამომცემლობა „ალილო“, გამომცემლობა „ქრონიკონი“/ თბილისი;

2012 - რედაქტორი წიგნისა: ქეთავან ბეზარაშვილი, ბიზანტიური მწერლობის მცირე ქრესტომათია (პოეზია, ეპისტოლოგრაფია, ჰომილეტიკა),  პატრისტიკული კვლევა საქართველოში, პატრისტიკული კვლევის საერთაშორისო ასოციაციის ქართული სექცია, ტ. II, ივ. ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, კლასიკური ფილოლოგიის, ბიზანტინისტიკისა და ნეოგრეცისტიკის ინსტიტუტი, საგამომცემლო პროგრამა „ლოგოსი“;

2011 - რედაქტორი (თანარედაქტორი თ. მესხი), სამოციქულოს განმარტება. გამოკრებილი იოანე ოქროპირისა და წმინდა მამათა თხზულებებიდან, თარგმნილი ეფრემ  მცირის (კარიჭის ძის) მიერ, ტ. 1, ტექსტი გამოსაცემად მოამზადა ექ. კოჭლამაზაშვილმა, გამომცემლობა „ალილო“, თბილისი;

2009 - მთავარი რედაქტორი სერიისა პატრისტიკული კვლევა საქართველოში, „ლოგოსი“, თბილისი;

2008 წლიდან რედკოლეგიის წევრი ჟურნალისა ქრისტიანულ-არქეოლოგიური ძიებანი. ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი, ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი, თბილისი;

2007 რედაქტორი (თანარედაქტორი ნ. მახარაძე), ბიზანტინისტიკა საქართველოში, ლოგოსი/თბილისი;

2004 წლიდან რედკოლეგიის წევრი ჟურნალისა “მნემოსინე,“ სტუდენტთა შრომები ელინოლოგიასა და ლათინისტიკაში, „ლოგოსი“,თბილისი;

2001 წლიდან რედკოლეგიის წევრი საერთაშორისო ჟურნალისა ფილოსოფიური განაზრებანი, ილია ჭავჭავაძის უნივერსიტეტი;

2000 წლიდან რედკოლეგიის წევრი წელიწდეულისა Adamantius. Notiziario del Gruppo Italiano di Ricerca su "Origene e la tradizione alessandrina" (Pisa, Bologna);

1999 წლიდან რედკოლეგიის წევრი საერთაშორისო ჟურნალისა Phasis;

Greek and Roman Studies. Institute of Classical, Byzantine and Modern Greek Studies. Tbilisi Ivane Javakhishvili State University, Logos;

1975 – 1985 - თსუ შრომების არქეოლოგია, კლასიკური ფილოლოგია, ბიზანტინისტიკის პასუხისმგებელი მდივანი.

პუბლიკაციები:

ა) მონოგრაფიები:

1. თ. დოლიძე, საყოველთაო მოძრაობის ღვთისმეტყველება: ინოვაცია და ტრადიცია გრიგოლ ნოსელის ნააზრევში, სერიაში: პატრისტიკული კვლევა საქართველოში, პატრისტიკული კვლევის საერთაშორისო ასოციაციის ქართული სექცია,  ტ. III, ივ. ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, კლასიკური ფილოლოგიის, ბიზანტინისტიკისა და ნეოგრეცისტიკის ინსტიტუტი,  ლოგოსი, თბილისი 2018, რეზიუმე გერმანულად, 137-151, ტომის რედაქტორები: თამარ აფციაური, ექვთიმე კოჭლამაზაშვილი, რეცენზენტი მაგდა მჭედლიძე;

2. თ. დოლიძე (ექ. კოჭლამაზაშვილთან თანაავტორობით), წმ. გრიგოლ ნოსელის თხზულებათა შემცველ ქართულ ხელნაწერთა აღწერილობა", ხელნაწერები აღწერილობა, შესავალი და საძიებლები, სერიაში: პატრისტიკული კვლევა საქართველოში. პატრისტიკული კვლევის საერთშორისო ასოციაციის ქართული სექცია, ტ. I, ივ. ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი. კლასიკური ფილოლოგიის, ბიზანტინისტიკისა და ნეოგრეცისტიკის ინსტიტუტი, ლოგოსი, თბილისი 2009, რეზიუმე ინგლისურად, 234-249, ტომის რედაქტორი ნინო მელიქიშვილი;

ბ) სტატიები:

1. Tina Dolidze, The Case for Considering Theological Language as a Special Linguistic System, in Studia Patristica, vol. CXXIII, Papers presented at the 18th International Conference on Patristic Studies, Oxford 19th - 23nd August 2019, ed. by Markus Vinzent, vol. 20: Biblica Judaica Philosophica. Theologica. Ethica, Peeters, Leuven, 2021, 201-213. ISBN 978-90-429-4774-0;

2. თ. დოლიძე, ორიგენე – ახალი შემეცნებითი სისტემის არქიტექტორი, კრებულში:  ნ. მახარაძე, თ. დოლიძე, (რედაქტორები),  „ბიზანტინოლოგია საქართველოში - 4,  ლოგოსი/ თბილისი, 2020,  133-145 (რეზიუმე ინგლისურად);

3. თ. დოლიძე, ადამიანის კინეტიკურობის არსი გრიგოლ ნოსელის ანთროპოლოგიაში, წელიწდეულში: ქრისტიანულ-არქეოლოგიური ძიებანი (კორნელი კეკელიძის სახელობის ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი), ტ. IX, თბილისი, 2017, 11-37 (რეზიუმე ინგლისურ ენაზე);

4. თ. დოლიძე, ა. ქირია, წმ. გრიგოლ ნაზიანზელის „ღვთისმეტყველებისათვის და ეპისკოპოსთა დადგინების შესახებ სიტყვის” (Or. XX) ლექსიკა, წელიწდეულში: ქრისტიანულ-არქეოლოგიური ძიებანი (კორნელი კეკელიძის სახელობის ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი), ტ. IX, თბილისი, 2017  (რეზიუმე ინგლისურ ენაზე), 524-558;

5. T. Dolidze, Der Inbegriff des Kinetischen im Menschen bei Gregor von Nyssa, Phasis. Greek and Roman Studies, Insitute of Cassical, Byzantine and Modern Greek Studies, Iv. Javakhishvili Tbilisi State University, v.18, Tbilisi 2015,66-89;

6. T. Dolidze, Patristics – As Reflected in Georgian Spiritual and Intellectual History, Patristic Studies in the Twenty-first Century: Proceedings of an International Conference to Mark the 50th Anniversary of the International Association of Patristic Studies, ed. by B. Bitton-Askelony, Th. de Bruyn, C. Harrison, Brepols/ Turnhout, 2015, 497-519;

7. Dolidze, A. Kharanauli, The Bible in Georgian Christianity, EBR – Encyclopedia of the Bible and its Reception, de Gruyter Publishers, Berlin 2015, v. 10, De Gruyter (Berlin, Boston) 2015, col. 83-89;

8. თ. დოლიძე, ბიზანტია და ქართული იდენტობა (მოკლე ისტორიული ექსკურსი), ჟურნალი “ჩემი სამყარო”, 5 (2014),  გვ. 64-77;

9. თ. დოლიძე, ა. პლონტკე-ლიუნინგი, ანდრია მოციქული: ენციკლოპედია Caucasus Anticuus, II, 1, თბილისი, ლოგოსი 2014,  100-106;

10. Dolidze, The Equivocality of Biblical Language in Origen, Studia Patristica. Vol. LVI, Papers presented at the Sixteenth International Conference on Patristic Studies held in Oxford  2011, ed. by Markus Vinzent, v. 4: Rediscovering  Origen,  Peeters, Leuven 2013, 65-72;

11. T.Dolidze, Overview of the Georgian Research into Byzantine and Medieval Georgian Patristic Theology, Phasis. Greek and Roman Studies (Ivane Javakhishvili Tbilisi State University, Institute of Classical, Byzantine and Modern Greek Studies, vol.15-16, Logos, Tbilisi, 15-16 (2012/2013), 397-426;

12. T. Dolidze, Foundation of Kartvelian-Byzantine Studies in Georgia, Annual of Medieval Studies at CEU, vol. 18 (Budapest), 2012, 126-136;

13. თ. დოლიძე, თ. გელაშვილი,  საღმრთისმეტყველო ტერმინოლოგიის ლექსიკონი, III,  წმ. გრიგოლ ნაზიანზელის “ძისათვის” მეორე საღმრთისმეტყველო სიტყვის (Or. XXX) ლექსიკა,  ქრისტიანულ-არქეოლოგიური ძიებანი. ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი და ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი,  5, 2012, გვ. 79-122;

14. Dolidze, T. Kochlamazashvili, Old Georgian Translations of St. Gregory of Nyssa's Works, Gregory of Nyssa. The Minor Treatises on Trinitarian Theology, ed. Volker  Hennig Drecoll, Margitte  Berghaus,  Brill, Leiden 2011, 577-592;

15. თ. დოლიძე, გვიანანტიკური ხანის კომენტატორები არისტოტელეს "კატეგორიების" თემის შესახებ  (რეზიუმე ინგლისურად), Jubilee volume dedicated to the 65th anniversary of Burkhard Mojsisch, edited by T. Iremadze in collaboration with Helmut Schneider and Klaus J. Schmidt, Publishing House „Nekeri“, Tbilisi 2011, 76-98;

16. თ. დოლიძე, კაპადოკიელი მამები ადამიანის ეპინოეტიკური აზროვნების შესახებ,  ნ. მახარაძე, ნ. სულავა (რედაქტორები), ბიზანტინილოგია საქართველოში – 3, ეძღვნება აკად. გიორგი წერეთლის სახელობის აღმოსავლეთმცოდნეობის ინსტიტუტის 50 წლისთავს, გამ. ლოგოსი, თბილისი 2011, 163-173 (რეზიუმე ინგლისურად);

17. თ. დოლიძე, თ. გელაშვილი, საღმრთისმეტყველო ტერმინოლოგიის ლექსიკონი, II,  წმ. გრიგოლ ნაზიანზელის 31-ე სიტყვის ლექსიკა, ქრისტიანულ-არქეოლოგიური ძიებანი. ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი და ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი 2011, გვ. 156-203;

18. თ. დოლიძე, ძველბერძნულ-ძველქართული საღმრთისმეტყველო ლექსიკონის მასალები: ლექსიკონის შეგენის პრინციპები, ქრისტიანულ-არქეოლოგიური ძიებანი 3 (2010), ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი, ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი, თბილისი, 146-153; 

19. თ. დოლიძე, წმ. გრიგოლ ნაზიანზელის “ძისათვის“ პირველი საღმრთისმეტყველო სიტყვის (Oratio XXIX) ლექსიკა, ქრისტიანულ-არქეოლოგიური ძიებანი 3, წელიწდეული 2010 წლისათვის, ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი, ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი, თბილისი, 154-187; 

20. T. Dolidze, Der freie Wille in der Hermeneutik des Origenes, M. Beriashvili, B. Moysisch (eds)unter Mitwirkung von H.Grabst, Die Idee der Freiheit in Philosophie und Sozialtheorie, SVH/Saarbrücken 2010, 87-111;

21. T.Dolidze, In Inscriptiones Psalmorum, The Brill Dictionary of Gregory of Nyssa, edited by Lucas Francisco Mateo-Seco and Giulio Maspero (Supplements to Vigiliae Christianae 99), translated by Seth Cherney, Brill/Leiden. Boston 2010, 429-431;

22. T. Dolidze, De Deitate Filii et Spiritus Sancti et in Abraham, The Brill Dictionary of Gregory of Nyssa, edited by Lucas Francisco Mateo-Seco and Giulio Maspero (Supplements to Vigiliae Christianae 99), translated by Seth Cherney, Brill/Leiden. Boston 2010, 216-218;

23. თ. დოლიძე, კოსმიური მოძრაობის თეორია გრიგოლ ნოსელთან, ნ. მახარაძე, მ. გიორგაძე (რედაქტორები), „ბიზანტინოლოგია საქართველოში -2”, ლოგოსი, თბილისი 2009, 224-246 (რეზიუმე გერმანულად);

24. თ. დოლიძე, უადრესი ბერძნული წყაროები ანდრია პირველწოდებულის მიმოსვლის შესახებ საქართველოში, საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია "ტბელობა". სხალთის ეპარქია. საქართველოს საპატრიარქოს წმ. ტბელ აბუსერიძის სახელობის უნივერსიტეტი კონფერენციის მასალები, ნოემბერი 2008,  62-65;

25. თ. დოლიძე, ბიზანტინისტიკა თსუ კლასიკური ფილოლოგიის, ბიზანტინისტიკისა და ნეოგრეცისტიკის ინსტიტუტში, კრებულში: ნ. მახარაძე, თ. დოლიძე (რედაქტორები),  „ბიზანტინოლოგია საქართველოში,“ ლოგოსი/ თბილისი 2007, 102-114 (რეზიუმე ბერძნულად);

26. თ. დოლიძე, ე. კოჭლამაზაშვილი, გრიგოლ ნოსელის შემოქმედების კვლევა საქართველოში, ნ. მახარაძე, თ. დოლიძე (რედაქტორები), “ბიზანტინოლოგია საქართველოში,” ლოგოსი/ თბილისი 2007, 90-101 (რეზიუმე ბერძნულად);

27. თ. დოლიძე, ბერძნულენოვანი ალექსანდრიული მწერლობის კვალი საქართველოში, “ ნ. მახარაძე, თ. დოლიძე (რედაქტორები), ბიზანტინოლოგია საქართველოში,” ლოგოსი, თბილისი 2007, 73- 89 (რეზიუმე ბერძნულად);

28. თ. დოლიძე, ომონიმია _ ორიგენეს ჰერმენევტიკის სტრუქტურული ელემენტი, ფილოსოფია. ღვთისმეტყველება. კულტურა. პრობლემები და პერსპექტივები. საიუბილეო კრებული მიძღვნილი გურამ თევზაძის 75 წლისთავისადმი, გამ. “ნეკერი”/ გამ. “არხე”, თბილისი 2007, 18-29 (რეზიუმე ინგლისურად);

29. Dolidze, The Cognitive Function of Epinoia in Contra Eunomium II and its Meaning for St. Gregory of Nyssa's Theory of Theological Language, Gregory of Nyssa. Contra Eunomium II. Proceedings of the 10th International Colloquium on Gregory of Nyssa in Olomouc ( 15th –18th September 2004), Brill: Leiden, 2007, 445-459;

30. T. Dolidze, Review: Scot Douglass, Theology of the Gap. Cappadocian Language Theory and the Trinitarian Controversy, Colorado 2005, Adamantius. Notiziario del Gruppo Italiano di Ricerca su "Origene e la tradizione alessandrina", v. 13 (Pisa 2007), 615-621;

31. T. Dolidze, De Deitate Filii et Spiritus Sancti da In Inscriptiones Psalmorum, L. F. Mateo-Seco, G. Maspero (edd.): Gregorio di Nissa. Dizionario Città Nuova, Roma 2007, 201-204; 337-340;

32. T. Dolidze, De Deitate Filii et Spiritus Sancti და In Inscriptiones Psalmorum: Diccionario de San Gregorio de Nisa, ed. L.F. Mateo-Seco, G. Maspero, Monte Carmelo, Burgos 2006, 310-314; 549-553; 

33. Dolidze, Jesus Christ as the Principle of the New Language in Gregory of Nyssa, Jesus Christ in St. Gregory of Nyssa’s Theology. Minutes of the Ninth International Conference on St. Gregory of Nyssa (Athens, 7-12 September 2000), Athens 2005, 861-863;

34. Dolidze, Der Begriff des Freien Willens als Gegenstand der origeneischen Hermeneutik, PHASIS. Greek and Roman Studies (Tbilisi Ivane Javakhishvili State University, Institute of Classical Philology, Byzantinology and Modern Greek Studies), v. 7, Tbilisi 2005, 31-43;

35. თ. დოლიძე, მ. კაკაშვილი, სულის აღსვლის მეტაფორები "ქებათა ქების" გრიგოლ ნოსელისეულ განმარტებაში, მნემოსინე, სტუდენტთა შრომები ელინოლოგიასა და ლათინისტიკაში, თსუ კლასიკური ფილოლოგიის, ბიზანტინოლოგიისა და ნეოგრეცისტიკის ინსტიტუტი, ლოგოსი,  2004, N 1, გვ. 100-110;

36. თ. დოლიძე, მ. კაკაშვილი, სოლომონის "ქებათა ქების" ალეგორიული განმარტების ისტორია და კომენტირების ძირითადი პრინციპები  გრიგოლ ნოსელთან, Mნემოსყნე.Mსტუდენტთა შრომები ელინოლოგიასა და ლათინისტიკაში, თსუ კლასიკური ფილოლოგიის, ბიზანტინოლოგიისა და ნეოგრეცისტიკის ინსტიტუტი, ლოგოსი,  2004, N 1, გვ. 92-99;

37. T. Dolidze, Der Glaube als Erkenntnis bei Origenes, Der Kommentar in Antike und Mittelalter. Neue Beiträge zu seiner Erforschung, hrsg. von W. Geerlings und C. Schulze (Clavis commentariorum antiquitatis et medii aevi 3), Brill, Leiden, 2004, 185-211;

38. წმიდა გრიგოლ ნოსელი, საკითხავი წმიდისა სამებისათვის, რომელსა შინა მოიხსენებს აბრაჰამს, თარგმანი გიორგი მთაწმიდელისა, გამოსაცემად მოამზადეს თ. დოლიძემ და ე. კოჭლამაზაშვილმა, კორნელი კეკელიძის სახ. ხელნაწერთა ინსტიტუტი, თბ., 2003;

39. T. Dolidze, Einige Aspekte der allegorischen Sprache in den Auslegungen von Origenes und Gregor von Nyssa zum 'Hohenlied', Origeniana Octava. Colloquium Biblicum Lovaniense,  vol. II, edited by Lorenzo Perrone in collaboration with P. Bernardino and D. Marchini  Peeters, Leuven 2003,  1061-1070;

40. T. Dolidze, Der Begriff der Bewegung in der Gotteslehre Plotins und Gregors von Nyssa, Selbst – Singularität – Subjektivität. Vom Neuplatonismus zum Deutschen Idealismus, hrsg.. Th.Kobusch, B.Mojsisch, O. F. Summerell, B. R. Grüner: Amsterdam/Philadelphia, 2003, 41- 75;

41. T. Dolidze, A Reflection of Alexandrian Tradition in the Old Georgian Literature and the Modern Georgian Research, Adamantius. Notiziario del Gruppo Italiano di Ricerca su "Origene e la tradizione alessandrina", V. 7, Pisa 2001, 154 - 172;

42. თ. დოლიძე, ერთი ფილოსოფიური ცნების რეცეფციისათვის გრიგოლ ნოსელის მოძღვრებაში წმ. სამების შესახებ,  ეძღვნება გრიგოლ წერეთლის დაბადებიდან 130 წლისთავს, თბილისი 2001, გვ. 82-102 (რეზიუმე გერმანულად);

43. T. Dolidze, The Logic of Language in Gregory of Nyssa's Treatise "Against Eunomius", PHASIS. Greek and Roman Studies (Tbilisi Ivane Javakhishvili State University, Institute of Classical Philology, Byzantinology and Modern Greek Studies), v. 4, Tbilisi, 2001, 15- 25;

44. T. Dolidze, Kinesis-Begriff der griechischen Philosophie bei Gregor von Nyssa: Gregory of Nyssa. Homilies on the Beatitudes. Proceedings of the Eighth International Colloquium on Gregory of Nyssa, (Paderborn, 14-18 September 1998), ed. R.Drobner, A.Viciano, Brill: Leiden, Boston, Köln 2000, 221-245;

45. თ. დოლიძე, მოძრაობა, როგორც გენეტიკური ცნება, პლოტინეს მოძღვრებაში სამი ჰიპოსტაზის შესახებ ("ენეადების" ემანაციის თეორიის პარადოქსულობისათვის), ფილოლოფიურ-ისტორიული ძიებანი. აკად. თ.ყაუხჩიშვილის საიუბილეოდ, თბილისი 1999, გვ. 138-151 (რეზიუმე გერმანულად);

46. T. Dolidze, Christos-Logos-Lehre in der großkirchlichen Theologie des 2. Jahrhunderts, Prinzipat und Kultur im 1. und 2. Jahrhundert, hrsg. von B.Kühnert, V. Riedel, R.Gordesiani, Bonn 1995, S. 118-130;

47. T. Dolidze, Die II. wissenschaftliche Allunionskonferenz zu Problemen der altgriechischen Philosophie, Georgica, Heft 7, Jena-Tbilissi, 1984;

48. თ. დოლიძე, ამონიოს ჰერმიასის სკოლის ლოგიკურ კომენტართა რეცეფცია ბიზანტიურ ფილოსოფიაში (რეზიუმე ინგლისურად და რუსულად),  თსუ შრომები „ არქეოლოგია, კლასიკური ფილოლოფია, ბიზანტინისტიკა“, ტ. 249, თბ. 1984, გვ. 346-385 (რეზიუმე რუსულად  და ინგლისურად);

49. Т. Долидзе, К вопросу о функции logike pragmateia в комментариях школы Аммония, (რეზიუმე ინგლისურად), თსუ შრომები „არქეოლოგია, კლასიკური ფილოლოფია, ბიზანტინისტიკა“,  ტ. 249, თბ. 1984, გვ. 317-345;

50. თ. დოლიძე, ზოგადი და კერძო არსების ურთიერთმიმართების საკითხი ამონიოსის სკოლის კომენტარებში არისტოტელეს "კატეგორიებზე", თსუ ახალგაზრდა მეცნიერთა შრომები, ტ. IX, თბ. 1983, გვ. 81-87.

მონაწილეობა სამეცნიერო კონფერენციებში:

1. T. Dolidze, Origen and Gregory of Nyssa on Inspired Language, International Online Conference, “The Ancient and Byzantine World in the Light of Interdisciplinary Research”, September 22-24, 2021;

2. თ. დოლიძე,  საღვთისმეტყველო არგუმენტის სტრუქტურისათვის ორიგენესთან, International Online Conference, “The Ancient and Byzantine World in the Light of Interdisciplinary Research”, September 22-24, 2021;

3. თ. დოლიძე, St Gregory of Nyssa’s Theory of Language (პლენარული მოხსენება), საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია ბიზანტინოლოგია საქართველოში  - 5: „შავი ზღვა და შავიზღვისპირეთის ქვეყნები  ̶  კულტურათა და ცივილიზაციათა გზაჯვარედინი IV-XV საუკუნეებში“ ,  ბათუმი,  11-13 ოქტომბერი, 2019;

4. T. Dolidze, Advocating for Theological Language as a Special Linguistic System, 18th International Conference on Patristic Studies, Oxford 19 -23 August 2019 (Abstract);

5. თ. დოლიძე, ორიგენეს ბიბლიის ჰერმენევტიკის რამდენიმე ძირითადი თავისებურება, საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია „ჰუმანიტარული  მეცნიერებები ინფორმაციულ საზოგადოებაში -III, ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელობის სახელმწიფო უნივერსიტეტი,  30 ნოემბერი- 2 დეკემბერი, 2018 (Abstracts);

6. T. Dolidze, Ist eine kinetische Dynamik des einen zuzulassen? Zu einer philosophischen Frage und ihrer Beantwoრtung von Plotin bis Iamblichus, საერთაშორისო კონფერენცია პლატონის ფილოსოფია ინტერდისციპლინურ კონტექსტში 2018, 28-30 მაისი (Abtracts), 23-24;

7. თ. დოლიძე, სულის აღსვლა ღმერთთან კაპადოკიელთა მიხედვით,  ალექსანდრე ალექსიძის დაბადების  80 წლისადმი მიძღვნილი  საიუბილეო კონფერენცია, თსუ 2017, 11 იანვარი;  

8. Dolidze, Origen – an Architect of the Novel Cognitive System, International Symposium “The Idea and Forms of Innovation in Greek Culture (Antiquity, The Middle Ages, Modernity)”, Tbilisi State University, 19 September 2016 (პლენარული მოხსენება) (Abstracts);

9. T. Dolidze, Der Inbegriff des Kinetischen im Menschen bei Gregor von Nyssa, International Conference “Topical Issues of Ancient Culture and its Heritage”, 23-27 September 2014, Iv. Javakhishvili Tbilisi State University (Abstracts);

10. T.Dolidze, Georgian Research into Patristic Theology and Ecclesiastic Literature, International Conference "Byzantine Studies in Georgia - 4", Tbilisi-Batumi, September 24-28, 2013 (Abstracts);

11. T. Dolidze, Patristics – As Reflected in Georgian Mental Reality, “Patristic Studies in the Twenty-first Century”. International Conference to mark the 50th Anniversary of the International Association of Patristic Studies, Jerusalem, June 25-27, 2013 (Abstract);

12. თ. დოლიძე, ექ. კოჭლამაზაშვილი, გამოკრებანი წამებათანი არსენ იყალთოელის დოგმატიკონსა და Dოცტრინა პატრუმ-ში, 86-88,  VI საერთაშორისო ქართველოლოგიური სიმპოზიუმი, მასალები, თბ., 14-18. XI. 2011, მასალები, 86-88;

13. თ. დოლიძე, ელინური და ქრისტიანული გრიგოლ ნოსელის ენის თეორიაში, საერთაშორისო კონფერენცია "ბერძნული ცივილიზაცია და კულტურათა დიალოგი”, 5-7 ოქტომბერი, თბილისი 2011;

14. T. Dolidze, The Equivocality of Biblical Language in Origen, Sixteenth International Conference on Patristic Studies, Oxford 8th-12th August 2011 (Abstracts);

15. Dolidze, Patristic Studies in Georgia 2008-2011. Report of a national correspondent of Georgia. Association Internationale D' Études Patristiques, General Assembly, Oxford, August 9, 2011(www.patristics.org.uk);

16. T. Dolidze, The Idea of God's Action and Movement in the Cappadocian Theology, 22nd International Congress of Byzantine Studies, Sofia 22-27 August 2011. Abstract in: Proceedings of the 22nd International Congress of Byzantine Studies, Sofia 22-27 August 2011, v. III, Abstracts of Free Communications, p. 194-195.

17. T. Dolidze (co-author K. Bezarashvili), A Survey of Kartvelian Studies in the last 100 years (Plenary paper), Exploratory Workshop: The Caucasus and Byzantium from Late Antiquity through the Middle Ages. Center for Eastern Mediterranean Studies. Central European University, Budapest, November 28, 2010.

18. T. Dolidze, E. T. Kochlamazashvili, Excerpts of Gregory of Nyssa's Works in the Old Georgian Redaction of Doctrina Patrum, Contra Eunomium III. The Twelfth International Colloquium on Gregory of Nyssa, Leuven 14 _ 17 September 2010 (Abstracts);

19. თ. დოლიძე, კაპადოკიელი მამების ეპისტემოლოგიური თეორია, საერთაშორისო კონფერენცია ქრისტიანული კაპადოკია და კავკასია, პროგრამა,  2-4 ივნისი, 2010 წელი (ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი);

 20. თ. დოლიძე, ეფთვიმე ათონელი _ ბერძნული თეოლოგიურ-დოგმატური ტერმინოლოგიის გადმომღები (ბერძნულ-ქართული ლექსიკონის შედგენის პრინციპებისთვის), I საერთაშორისო სიმპოზიუმი ლექსიკოლოგიაში, ბათუმი 2010, 14-16 მაისი, (მოხსენების მასალები, 70,  Abstracts, 71);

21. თ. დოლიძე, ორიგენეს ბიბლიის ჰერმენევტიკის რამდენიმე ძირითადი თავისებურება, საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია „ჰუმანიტარული  მეცნიერებები ინფორმაციულ საზოგადოებაში -III, ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელობის სახელმწიფო უნივერსიტეტი,  30 ნოემბერი- 2 დეკემბერი, 2018 (Abstracts);

22. T. Dolidze, Ist eine kinetische Dynamik des einen zuzulassen? Zu einer philosophischen Frage und ihrer Beantwoრtung von Plotin bis Iamblichus, საერთაშორისო კონფერენცია პლატონის ფილოსოფია ინტერდისციპლინურ კონტექსტში 2018, 28-30 მაისი, Abtracts, 23-24; 

23. თ. დოლიძე, სულის აღსვლა ღმერთთან კაპადოკიელთა მიხედვით,  ალექსანდრე ალექსიძის დაბადების  80 წლისადმი მიძღვნილი  საიუბილეო კონფერენცია, თსუ 2017, 11 იანვარი;  

24. T. Dolidze, Origen – an Architect of the Novel Cognitive System, International Symposium “The Idea and Forms of Innovation in Greek Culture (Antiquity, The Middle Ages, Modernity)”, Tbilisi State University, 19 September 2016 (პლენარული მოხსენება);

25. T. Dolidze, Der Inbegriff des Kinetischen im Menschen bei Gregor von Nyssa, International Conference “Topical Issues of Ancient Culture and its Heritage”, 23-27 September 2014, Iv. Javakhishvili Tbilisi State University (Abstracts);

26. T. Dolidze, Georgian Research into Patristic Theology and Ecclesiastic Literature, International Conference "Byzantine Studies in Georgia - 4", Tbilisi-Batumi, September 24-28, 2013;

27. T. Dolidze, Patristics – As Reflected in Georgian Mental Reality, “Patristic Studies in the Twenty-first Century”. International Conference to mark the 50th Anniversary of the International Association of Patristic Studies, Jerusalem, June 25-27, 2013;

28. პრეზენტაცია წიგნისა: Annegret Plontke-Lüning (Universität Jena), Frühchristliche Architektur in Kaukasien, Wien 2007:  თსუ ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა ფაკულტეტი, კლასიკური ფილოლოგიის, ბიზანტინისტიკისა და ნეოგრეცისტიკის ინსტიტუტი. მოხსენებები. სემინარები, პრეზენტაციები 2009-2010, 7 აპრილი 2010;

29. თ. დოლიძე, არისტოტელეს "კატეგორიების" თემის დეფინიცია ბერძნულ სასკოლო ფილოსოფიაში, პროფ. ბურკჰარდ მოიზიშის 65 წლისთავისადმი მიძღვნილი საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია "პლატონიზმი, არისტოტელიზმი და ნეოპლატონიზმი შუა საუკუნეებსა და ახალ დროში", გრიგოლ რობაქიძის სახელობის უნივერსიტეტის ფილოსოფიისა და სოციალურ მეცნიერებათა კვლევითი ინსტიტუტი, 2009 წლის 19 ნოემბერი;

30. თ. დოლიძე, წმ. გრიგოლ ნოსელის არგუმენტაცია ჰომილიაში "ძისა და სულიწმიდისათვის და აბრაჰამიის შესახებ",  საერთაშორისო კონფერენცია "ბიზანტინისტიკა საქართველოში - 3" თბილისი, ახალციხე, ტაო-კლარჯეთი, 25-30 სექტემბერი, 2009, გვ. 36, 142-143;